Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on VKShare on RedditShare on TumblrPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone

Pasipriešinimą pokyčiams ne visada lengva pastebėti ar bent jau suvokti

Ypač sudėtinga tai padaryti, kai kasdienybę lydi rutina, neleidžianti žvelgti plačiau. Tuomet žmogus įsilieja į užburtą ratą, o jo mintys sukasi tik apie tai, kaip kažką gauti, pasiekti ar atlikti vienokius ar kitokius darbus. Kitaip tariant, „jis daužosi į uždarytas duris ir nemato, kad šalia pravertas langas“. Kvepia stagnacija. Tai labai stipri neigiama jėga, griaunanti tiek paties, tiek aplinkinių gyvenimą. Toks žmogus tampa konservatyvus, bijantis išeiti iš savo komforto zonos, ilgainiui galintis tapti niurzga. Galimai metai bėgs, tačiau mąstymas nesikeis. O juk šiais laikais lankstumas ir mokėjimas prisitaikyti yra būtinos savybės. Jos yra vienos iš laimingo gyvenimo dedamųjų.

„Atminkime, kad žmogus atsiskleidžia ir gyvena tada, kai tobulėja, mokosi ir auga.“

Tačiau apie tai plačiau kitąkart. Grįžkime prie pokyčių ir pagrindinių trukdžių:

  • Pokyčiams gyvenime dažniausiai trukdo abejonės ir nežinomybės baimė. Juk tuomet teks išeiti iš komforto zonos. Pamirštama akivaizdi tiesa, kad ilgainiui tai bus naudinga.
  • Kita labai svarbi priežastis „nekeisti savęs ar savo gyvenimo“ –  tingėjimas, savęs nuvertinimas, nesuvokimas, kaip norima gyventi, atrodyti ar jaustis.
  • BET jei nuspręsi, kad pokyčiai yra lengvai prieinami, tai taip ir bus. Tuomet taps lengva mesti rūkyti, sportuoti, bendrauti tik su tau patinkančiais žmonėmis, dirbti su šypsena nemėgstamą darbą ir ieškoti to, kurio nori ir t. t.

Pagrindiniai pasipriešinimai teigiamiems pokyčiams gyvenime. Jie gali būti tiek vidiniai, tiek išoriniai:

1. Žmonės pripranta. Dažniausiai pripranta prie visko, ką dažniausiai kartoja savo gyvenime. Pripranta neigiamai galvoti apie save,  žerti kritiką tiek sau, tiek kitiems (beje, jei kritikuoji kitus, vadinasi, kritikuoji ir save. Taip elgiesi arba iš pavydo, kad kažko neturi ir pyksti, arba todėl, kad ir tu pats turi kritikuojamą savybę ir jos labai nemėgsti). Taip pat įprantama neužtekti pinigų, dirbti nemėgstama darbą, nuolatos skųstis, jaustis nevykusiais, nieko nevertais. Būtų galima tęsti šį sąrašą iki begalybės.  Norint atsikratyti šių įpročių, būtini vidiniai pokyčiai. Reikia suvokti, kad save kritikuodamas tu savęs nekuri geresnio, o tik save žemini; kritikuodamas kitus, tampi nemėgstamu ir piktu, žmonės tavęs negerbia (dažniausiai kritika yra destruktyvi. Tik maža dalis žmonių sugeba perteikti kritika taip, kad ji taptu konstruktyvia jėga).

Ką  daryti?

Siekiant pokyčių, reikalingas noras ir aiškūs žingsniai, kaip nori jaustis ir gyventi. Jei trokšti teigiamų pokyčių savo gyvenime, kodėl PATI neleidi jiems ateiti į tavo gyvenimą? Kodėl gyveni ir nuolat kartoji tas pačias mintis, suki tuos pačius filmukus savo galvoje, rengiesi taip pat, bendrauji su tais pačiais žmonėmis, neskaitai knygų ir galiausiai nedarai veiksmų, kurie vestų į išsvajotus pokyčius? Atsakyk sau į šiuos klausimus. (Jei reikia, plėsk klausimyną). Kodėl to nedarai? Ko bijai? Kodėl tingi? Sužinok priežastis, ir galėsi pakeisti pasekmes.

2. Būna, kai gyvenimas pats suteikia galimybę keistis žmogui per išorines aplinkybes. Dažnai tie artėjantys pokyčiai nėra malonūs. Pavyzdžiui, skyrybos, etatų mažinimas darbe ar kitos aplinkybės. Tačiau pasistenkite prisiminti praeityje vykusias panašias situacijas: ar jos atnešė jums naudos? Ar papuolėte ten kur geriau? Ar susipažinote su geresniais žmonėmis? Galiausiai ar tapote labiau pasitikintys savimi, geresni, sėkmingesni? Ko išmokote ir kokių klaidų nebekartojate?

Ką daryti?

Artėjant ne visada maloniems pokyčiams, svarbiausia yra TAVO pačios reakcija į situaciją. Kodėl mintyse kuriamas neigiamas scenarijus? O gal geriau kurti teigiama scenarijų sau? Pavyzdžiui, mane paaukštins, o jei atleis gausiu savo svajonių darbą ir dvigubai didesnį atlyginimą. Ruošiantis pokyčiams pirmiausiai atsakyk sau nuoširdžiai, ko tu bijai, kokie galimi blogiausi ir geriausi scenarijai. Svarbiausia, neigiamas mintis ir baimes pakeisk konstruktyviomis. Pavyzdžiui, gausi geresnį darbą; sutiksi savo svajonių žmogų ir būsi pasiruošusi jį/ją priimti ir t.t.

3. Labiausiai liūdina, kai žmonėms gyvenimas atsiunčia pozityvius pokyčius: gauna geresnį darbo pasiūlymą, galimybę prisijungti prie didelio projekto, apie kurį visad svajojo ar pasitaiko proga pakeliauti, susipažinti su savo svajonių antrąja puse, bet… jie išsigąsta atsakomybės. Žmonės pasijunta neverti pokyčių arba blogiausia –nusprendžia, kad už visas dovanas gyvenime reikės sumokėti. Mat jų galvoje sukasi mintis, kad niekas nieko gero ar naudingo tiesiog nemokamai neduoda. Tad žmogus laukia bausmės už turtus, sėkmę, laimę ir meilę.

Ką daryti?

Jei atpažinote save, siūlyčiau pasidomėti sėkmingų, turtingų ir laimingų žmonių gyvenimais, jų biografijomis. Pavyzdžiui, Richard Branson, Beyonce, Jack Ma (Alibaba įkūrėjas) ir kitais. Kaip jie gyvena? Kaip reaguoja į pokyčius? Kaip susidoroja su stresu ar nesėkmėmis? Kaip priima sėkmę? Pasidomėkite ir pažiūrėkite, kiek jūsų mąstymas atitinka sėkmingų žmonių mąstymą. Kas jus sieja? Suvoksite, kad jie visi be išimties žino, kaip nori jaustis ir gyventi. Sėkmingi žmonės aiškiai suvokia savo tikslą, tai ko nori  ir to siekia. O kiekvieną nesėkmę (jei taip galime tai įvardyti) priima kaip didžiausia sėkmę ir suvokia, kad tai kažkokiu būdu jiems atneš naudą. Jie kuria savo gyvenimą, per savo reakciją į situacijas ir išnaudoja galimybes. SVARBIAUSIA –  jie jaučiasi verti laimingo gyvenimo, kupino meilės, tobulėjimo, turtų ir kitų gėrybių. Galbūt derėtų pradėti nuo savivertės kėlimo?

Užduotis:

Tad sutelk dėmesį į save (ne į koleges, drauges, draugių laimes ir nelaimes, TV rodomas laimes ir nelaimes, vyro elgesį, bet į save). Atsakyk sau, kaip nori jaustis, gyventi TU, kokia TAVO būsena. Jeigu nori – daryk, keisk, kurk – svarbiausia atlik veiksmą! Kaip kažkas yra pasakęs: gyvenimas, ne generalinė repeticija – pakartojimo nebus. Tad neatidėliok ir pradėk dabar.

Ši tema labai plati ir įdomi. Todėl ateityje prie jos dar grįšiu ir į ją pasigilinsime plačiau. Tačiau noriu pabrėžti, kad didžiausi pokyčiai prasideda nuo mažų, bet esminių žingsnelių. O kaip tu nori jaustis?

Nuoširdžiai, Jurgita Dainauskaitė – Šileikienė

Parengė Aiva Jokubauskaitė

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on VKShare on RedditShare on TumblrPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone