Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on VKShare on RedditShare on TumblrPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone

Gebėjimas atsipalaiduoti yra būtinas ne tik dėl geros emocinės būsenos, bet ir dėl kūno funkcijų bei raumenų darbo veiklos gerinimo, o tai ir gera profilaktika prieš nemigą ar depresiją. Įtampos kyla ne tik emocijose, bet ir kūne. O po atsipalaidavimo sumažėja arba visai dingsta per dieną raumenyse ir organuose susikaupusi įtampa, pagerėja kraujotaka, suaktyvėja kvėpavimas, o tai reiškia ir bendra organizmo būsena. Daugelis žmonių skundžiasi, kad juos vargina nekokybiškas miegas, todėl šiandien pakalbėsime kaip tai pagerinti, nes kokybiškas poilsis būtinas kiekvienam žmogui.

Šiandien pasimokysime keleto atsipalaidavimo pratimų, kurie, atliekami vakare, gali palengvinti jūsų užmigimą.

Pirmasis pratimas

Atsisėskite patogiai arba gulėkite atmerktomis akimis. Žvilgsnį sukoncentruokite į vieną tašką sienoje (dviejų metrų atstumu nuo savęs iki sienos).  Kvėpuokite ramiu, jums įprastu ritmu.

Akimis nubrėžkite prieš save maždaug metro skersmens ratą, kurio centre sukoncentruokite žvilgsnį. Maždaug po sekundės perkelkite žvilgsnį į kitą to rato tašką, dar po sekundės į kitą, ir taip toliau, darydami chaotiškus judesius. Pratimo metu kylančias mintis ar vaizdinius ginkite šalin, nes jūs tuo metu teveikiate vieną dalyką – klaidžiojate nuo vieno taško prie kito. Pratimą darykite 1-minutes (pratimą galima atlikti ir užmerktomis akimis).

Antrasis pratimas

Jūs paprasčiausiai užsimerkiate ir stengiatės apie nieką negalvoti. Nesiseka, nes nejučia ima kilti įvairiausios mintys, prisiminimai ar vaizdiniai. Tada darote lygiai tą patį kaip ir pirmame variante – kai tik ateina į galvą kokia nors mintis ar vaizdas, jūs stengiatės mintis nukreipti kur nors kitur, paskui ir vėl ir vėl… Į mintis įsileiskite bet kokį žodį (durys, raktas, langas, batas…. Dėmesys laisvai klaidžioja nuo vieno vaizdinio prie kito, vos akimirkai prisiliesdamas. Dabar atsimerkite. Jūsų sukauptas dėmesys, kėlęs įtampas jau išblaškytas. Leiskite jam krypti, kur tik patinka. Lėtai atsimerkite.

Šį pratimą galėsite pakartoti dar kartą…

Darant šiuos pratimus gali apimti miegas, kai kam šie pratimai ne tik leis atsipalaiduoti, bet ir lengviau užmigti.

Trečiasis pratimas

Atsigulkite patogiai, atsipalaiduokite ir ramiai kartokite šį tekstą…

  1. Aš guliu ramiai.

Man patogu ir gera.

Aš ramus.

Man malonu apie nieką negalvoti.

Laikas slenka pamažu.

Vokai merkiasi.

Aš nieko nematau ir negirdžiu.

Pasineriu į tylą.

Jaučiu visišką ramybę… visišką ramybę…

  1. Atsipalaidavę dešinės rankos raumenys.

Atsipalaidavę kairės rankos raumenys.

Pečiai atsipalaidavę ir nuleisti.

Abi rankos atsipalaidavusios.

Jaučiu, kokios sunkios rankos.

Jaučiu, kaip maloni šiluma plūsta rankomis ir pirštų galiukais.

Jaučiu visišką ramybę… visišką ramybę…

  1. Atsipalaidavę dešinės kojos raumenys.

Atsipalaidavę kairės kojos raumenys.

Atsipalaidavę kojų raumenys.

Kojos sunkios ir nepajudinamos.

Jaučiu, kaip maloni šiluma plūsta pėdomis ir kojų pirštais.

Jaučiu visišką ramybę… visišką ramybę…

  1. Visas kūnas atsipalaidavęs.

Atsipalaidavę nugaros raumenys.

Atsipalaidavę pilvo raumenys.

Jaučiu malonią šilumą visame kūne.

Jaučiu visišką ramybę… visišką ramybę…

5.Atsipalaidavę veido raumenys.

Antakiai laisvai pakelti.

Kakta lygi.

Vokai nuleisti ir akys švelniai užmerktos.

Nosies šnervės atsipalaidavusios.

Lūpos šiek tiek praviros.

Žandikaulių raumenys atsipalaidavę.

Jaučiu vėsią kaktos odą.

Visas veidas ramus, neįtemptas.

  1. Kvėpuoju ramiai ir lygiai.

Kvėpuoju lėtai ir ramiai.

Širdis plaka vienodai ir ritmingai.

Ji visiškai rami.

Visas kūnas atsipalaidavęs.

Jaučiu malonią šilumą.

Visiška ramybė… visiška ramybė…

Jeigu esate budrus ir nesinori miego, tekstą kartoti. Nereikia įtemptai laukti užmigimo, reikia galvoti ne apie jį, o apie malonius pojūčius atpalaiduojant kiekvieną kūno dalį. Svarbiausia nė sekundei nesuabejoti, kad užmigsite. Tik ramiai vis kartokite ir kartokite visą tekstą arba atskirus jo fragmentus.

Jurgita Dainauskaitė-Šileikienė

Naudota: V.Levis, Menas būti savimi.

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on VKShare on RedditShare on TumblrPin on PinterestPrint this pageEmail this to someone